maanantai 29. lokakuuta 2007

90 % 9210:stä myyty/ 90% of the 9210 has been sold

Aiemmin blogikommentissani kerroin eläkkeelle jääneestä Nokia 9210:stäni ja siitä, että voisin myydä sen osina Huuto.netissä. Päätin tehdä myös niin ja onnistuihan se - ja sain enemmän rahaa kuin odotinkaan. Tieturin näyttö ostettiin 16 €:lla ja kaikki loput, paitsi saranalliset näytön ja sisänäppäimistön raamiosat, ostettiin 9 €:lla. Vielä nuo saranaosat ovat myymättä, mutta erään ostajan pitäisi olla tulossa hakemaan ne joku päivä. 25 € on melko hyvin; tuosta olisi kokonaisena saanut ehkä jotain 10-15 euroa Huuto.netissä.

Osina myyminen edellyttää Torx-ruuvaria, taitoa ja tekniikka. Itse tunnen Nokia 9210:n läpikotaisin, eikä mikään tuottanut ongelmia tuota purettaessa. Tieturin näytön irrottaminen oli ainoa homma, jota en ollut tehnyt kertaakaan, mutta eipä se kovin vaikeaa ollut onneksi.


Earlier in a blog entry I told about my retired Nokia 9210 and about the fact that I could sell it in parts on Huuto.net. I decided to do that and it worked - and I got more money than I thought. The inner display was bought for 16 € and all the rest, except the frame parts of the display and keyboard with hinges, was bought for 9 €. Those hinged parts are yet to be sold, but one buyer should be coming to get those some day. 25 € is pretty good; probably I would have got about 10 to 15 euros for the whole phone on Huuto.net.

Selling in parts requires a Torx screw driver, skill and technique. I myself know Nokia 9210 thoroughly , and nothing turned out problematic while disassembling the phone. Taking off the inner LCD was the only thing I hadn't done before, but luckily it wasn't very hard.

Ei kommentteja: